لوله کشی فاضلاب

میانگین قیمت لوله کشی فاضلاب

میانگین قیمت سرویس و تعمیر پکیج
250،000

تومان

180،000

تومان

90،000

تومان

60،000

تومان

قیمت لوله کشی فاضلاب در بازار چقدر است؟

برای اطلاع از قیمت “ لوله کشی فاضلاب” با پاسخ به چند سوال کوتاه، از متخصصین به رایگان قیمت بگیرید.

یا همین حالا با شماره 09032226910 تماس بگیرید
اگر قصد ثبت سفارش لوله کشی فاضلاب در اپلیکیشن شهر سرویس دارید، می توانید همین الان آن را نصب کنید.
دانلود اپلیکیشن درخواست خدمات شیراز سرویس
دانلود از بازار
دانلود اپلیکیشن درخواست خدمات شیراز سرویس
دانلود از گوگل
اپلیکیشن شهر سرویس
نسخه تحت وب

لوله کشی فاضلاب را به متخصصش بسپار

لوله کشی فاضلاب، یکی از مهم‌ترین مواردی است که در لوله کشی ساختمان باید به آن توجه شود و به درستی انجام شود. در لوله کشی فاضلاب در صورت بی‌توجهی به نوع لوله مصرفی، شیب‌های داده شده به لوله در طول مسیر، استفاده نکردن از سیفون و …، پیادمدهایی همچون سرعت پایین حرکت فاضلاب در لوله و یا انتشار بوی نامطبوع در سطح بنا را به همراه دارد. لوله کشی فاضلاب خود به دو دسته لوله کشی فاضلاب از کف و لوله کشی فاضلاب از سقف، تقسیم بندی می‌شود. با ما همراه شوید تا علاوه بر پرداختن به عوامل اثرگذار بر قیمت لوله کشی فاضلاب، به موارد دیگری از جمله لوله کشی فاضلاب توالت (لوله کشی فاضلاب سرویس بهداشتی)، طراحی لوله کشی فاضلاب ساختمان و … بپردازیم. 

 

لوله کشی فاضلاب

قیمت لوله کشی فاضلاب ساختمان

قیمت لوله کشی فاضلاب به عوامل متفاوت بستگی دارد. به عنوان مثال نوع تاسیسات لوله کشی فاضلاب در هزینه نهایی پروژه تاثیر گذار است. در ادامه شاهد هر یک از عوامل اثرگذار بر قیمت لوله کشی فاضلاب ساختمان (لوله کشی فاضلاب توالت و سرویس بهداشتی، حمام و …) هستید.

  • نوع لوله‌ی مورد استفاده برای لوله کشی فاضلاب (پلیکا، چدنی، پوشفیت)
  • نوع لوله‌های ونت به کار رفته برای تهویه هوا
  • میزان مصالح مورد نیاز برای لوله کشی ساختمان
  • نوع اتصالات به کار رفته در لوله کشی (جوشکاری‌های صورت گرفته)

آنچه گفته شد، از جمله مهم‌ترین عوامل اثرگدار بر تعرفه و هزینه لوله کشی فاضلاب است. پیشنهاد می‌کنیم برای دریافت تخمین درست هزینه، از متخصصین لوله کش فاضلاب، در خواست بازدید از محل کنید

نحوه ثبت سفارش لوله کشی فاضلاب ساختمان چگونه است؟

برای دریافت سرویس لوله کشی فاضلاب ساختمان از جمله لوله کشی فاضلاب شیراز می‌توانید به سایت و یا اپلیکیشن “شهر سرویس” مراجعه نمایید، درخواست خود را ثبت کنید. پس از ثبت درخواست متخصصین حاضر در “شهر سرویس” برای شما قیمت پیشنهادی خود را ارسال می‌کنند، سپس شما با دریافت قیمت پیشنهادی به پروفایل هر یک از متخصصین مراجعه نموده و از میزان تخصص و مهارت هر یک از آن‌ها مطلع می‌شوید. همچنین با امکان درج نظر و امتیاز مشتری در پروفایل هر یک از متخصصین “شهر سرویس” می‌توانید از نظرات و امتیازات مشتریان قبلی سرویسکار مطلع شوید.

لوله کشی فاضلاب

در ادامه چندین نکته بسیار مهم پیرامون لوله کشی فاضلاب آمده است. فراموش نکنید که بهترین روش لوله فاضلاب، کشیدن لوله‌ها از سقف است. این روش به نسبت لوله کشی فاضلاب سنتی یا همان لوله کشی فاضلاب از کف ساختمان، دارای هزینه بیشتری است؛ اما به دلیل کاهش فشارهای وارده به لوله در سقف، در بلندمدت، شاهد کاهش هزینه‌های جانبی لوله کشی فاضلاب ساختمان و بنای خود خواهید بود. 

  • در لوله کشی فاضلاب ساختمان از اتصالات ۴۵ درجه باید استفاده شود.
  • باید لوله‌های فاضلاب را به وسیله بست‌های مخصوص لوله در قسمت‌های درست مهار کرد.
  • باید لوله را تا حد امکان مستقیم و صاف نصب کرد و آن‌ها را از زیر ساختمان عبور نداد. در صورتی که لوله فاضلاب از زیر ساختمان عبور کرده است باید آن‌ها را با حداقل 15 سانتیمتر بتن ساده پوشش داد و در صورتی که لوله‌ها در فاصله یک متری از پی و دیوارها قرار دارند، باید تا سطح زیر پی آن‌ها را با بتن پوشاند.
  • قبل از اتصال لوله قائم فاضلاب به لوله افقی فاضلاب، باید ابتدا دریچه بازدید فاضلاب نصب شود. همچنین در انتهای لوله‌های افقی فاضلاب نیز نصب دریچه بازدید ضروری است. محل دریچه بازدید باید در دسترس افراد باشد.
  • سیفون‌های ساختمان حتما باید تراز باشد و شیب نداشته باشد که باعث جلوگیری از پخش شدن بوی نامطبوع در فضا شود. حتما تمامی سیفون مورد استفاده در مسیر فاضلاب باید دارای هوا کش باشند.
  • باید توجه داشت که سایز رایزر خروجی فاضلاب حتما جوابگوی خروجی فاضلاب باشد. به هیچ عنوان رایزر لوله کشی فاضلاب آشپزخانه با رایزر حمام یا توالت مشترک نباشد.
  • در لوله کشی فاضلاب با لوله‌های پلیکا حتما چسب قوی مخصوص پلیکا استفاده شود و چسب کافی برای استفاده در لوله و اتصالات به آن‌ها زده شود.
  • لوله‌های فاضلاب و دیگر لوله‌ها در ساختمان‌های در حال ساخت بدلیل وجود دیگر مصالح باید مورد توجه قرار گیرند تا مورد آسیب قرار نگیرند. در هنگام استفاده از لوله و اتصالات حتما توجه داشته باشید که ترک یا شکستگی نداشته باشد.
  • لوله­‌های فاضلاب از جنس پلیمر اگر در مقابل نور خورشید به صورت مستقیم قرارگیرند باعث آسیب دیدن لوله می‌شود. پس در لوله کشی فاضلاب هنگام ساختمان سازی روی آن را با یک عایق بپوشانید.
  • اگر لوله کشی فاضلاب در فصل سرما انجام می‌گیرد ممکن است لوله‌ها دچار ترکیدگی یا یخ زدگی شوند. بنابراین کارکنان لوله کش باید پس از اجرای سیستم لوله­ كشی و انجام تست‌های مختلف، آب كل سیستم را تخلیه کنند. آن‌ها می‌توانند از آب نمک استفاده کنند تا اگر آب در قسمت‌هایی از لوله باقی ماند امکان یخ‌زدگی آن کمتر شود.
  • به عنوان یك اصل كلی، به هیچ وجه مجاز به اعمال وزن اضافی روی لوله­‌های نصب شده سیستم لوله­ كشی فاضلاب حمام و توالت نمی‌­باشیم. از قرار دادن وزن شیر آلات بهداشتی، وزن شیرهای اصلی و فرعی واحدها، وزن كلكتورها و… روی لوله­‌ها بپرهیزید.
  • اگر لوله کشی در سقف انجام می‌گیرد هنگام ورود لوله فاضلاب به حمام و توالت باید محل تقاطع دو دیوار به عنوان مسیر عمودی انتخاب گردد زیرا ممکن است در صورت نصب وسایل و آویزها بر روی دیوار سبب آسیب رسیدن و ترکیدن لوله ی فاضلاب شود. لوله­‌ها باید مسیرهای افقی را در كف طی كرده و دقیقاً از زیر موقعیت شیر آلات ساختمانی وارد اتصالات نصب شده در دیوار گردند.
  • بعد از اجرای لوله کشی فاضلاب ساختمان به منظور اطمینان از عدم وجود نشتی باید مدار لوله کشی را آزمایش کنیم. این آزمایش را می‌توان با آب، هوای فشرده و دود انجام داد که رایج‌ترین روش آن استفاده از آب است. روش کار به این صورت است که تمام دهانه‌های باز را توسط توپی لوله فاضلاب می‌بندیم و آب را وارد لوله‌های فاضلاب می‌کنیم تا کاملاً از آب پر شوند. محل‌های اتصال را با دقت بررسی کرده و در صورت وجود نشتی به رفع آن می‌پردازیم و آزمایش را مجدداً تکرار می‌کنیم. در صورت مرتفع بودن ساختمان باید آزمایش لوله‌ها را در چند مرحله انجام داد، زیرا فشار ستون آب آزمایشی در طبقات پایین زیاد می‌شود. در مورد ساختمان‌های بلند آزمایش را قسمت به قسمت انجام می‌دهیم. یعنی آزمایش هر طبقه جداگانه انجام می‌شود.
  • هدف از لوله كشی فاضلاب مخصوصا در شهرها تهيه و توزيع صحيح و پاكيزه آب تصفيه شده جهت آشاميدن و مصارف بهداشتی دیگر و خارج كردن فاضلاب حاصل از محيط مسكونی می‌باشد.
  • لوله كشی فاضلاب گرچه عملی عادی و پيش پا افتاده به نظر می‌رسد ولی در صورتی كه طبق اصول صحيح انجام نشود علاوه بر اينكه از نظر اقتصادی ممكن است توليد ضرر و زيان نمايد باعث گرفتاری‌ها و بیماری‌های مختلف نيز می‌گردد.
  • به همين دليل بايد لوله كشی فاضلاب ساختمان مطابق نقشه صحيح و عملی انجام گردد. قواعد و قوانينی جهت تهيه طرح اوليه لوله كشی و محاسبات آن در ساختمان تدوين شده است، كه البته در كشورهای مختلف اين قوانين با يكديگر اختلافاتی بسته به شرايط جغرافيايی دارند ولی در نهايت همه ی اين قواعد برای انجام صحيح لوله كشی فاضلاب ساختمان بكار گرفته می‌شوند.
با نصب اپلیکیشن درخواست آنلاین خدمات شهر سرویس

با ثبت درخواست برای بیش از 200 خدمت متنوع به صدها متخصص حرفه ای و کارآزموده و گزینش شده دسترسی خواهید داشت. در 3 گام متخصص مورد نظر خود را پیدا کنید و یک خدمت را آسان دریافت کنید.

خدمات مشابه در بازار "شهر سرویس"

از میان نظر مشتریان در خصوص متخصصین لوله کشی فاضلاب
3/5
مسئولیت پذیر و حرفه ای بودن و کاملا به کارشون واقف بودن من ایشون رو پیشنهاد میکنم
محمد کارامد
4.8/5
بسیار عالی ومتخصص وحرفه ایی
رضا دشتی
4.3/5
بسیار خوش قول، محترم و با انصاف بودند
مهرزاد تاج ادینی

مجله “شهر سرویس”

بیشتر بدانید و بهتر زندگی کنید

مجله شیراز سرویس