سیم کشی ساختمان

میانگین قیمت سیم کشی ساختمان

میانگین قیمت سرویس و تعمیر پکیج
300،000

تومان

120،000

تومان

80،000

تومان

40،000

تومان

قیمت سیم کشی ساختمان چقدر است؟

برای اطلاع از “هزینه سیم کشی ساختمان” با پاسخ به چند سوال کوتاه، از متخصصان به رایگان قیمت بگیرید

یا همین حالا با شماره 09032226910 تماس بگیرید
اگر قصد ثبت سفارش سیم کشی ساختمان در اپلیکیشن شهر سرویس دارید. می توانید همین الان آن را نصب کنید.
دانلود اپلیکیشن درخواست خدمات شیراز سرویس
دانلود از بازار
دانلود اپلیکیشن درخواست خدمات شیراز سرویس
دانلود از گوگل
نسخه تحت وب اپلیکیشن شیراز سرویس
نسخه تحت وب

سیم کشی ساختمان را به متخصصش بسپار

سیم کشی ساختمان و یا به اصطلاح برق کشی ساختمان، امری کاملا تخصصی است. چه بسا اگر سیم کشی ساختمان به هر دلیلی اشتباه انجام شود، در تمام طول عمر استفاده از ساختمان، ساکنین را با زحمت مواجه می‌کند، مثلا تصور کنید که به علت عدم مهارت سیم کش یا برقکار ساختمان، پریز در نقطه ای نصب شود که اگر کنار آن تختخواب قرار گیرد، دیگر نمی‌توان به آن به سهولت دسترسی داشت. این یکی از عوامل نارضایتی ساکنین خانه خواهد شد. یکی از مهم‌ترین قسمت‌های ساختمان، سیم کشی ساختمان است که هنگام برق کشی نقش مهمی را ایفا می‌کند. 

 

سیم کشی ساختمان

در این مرحله، سیم کشی کامل یک واحد مسکونی انجام می‌شود و سیم‌های برق، تلفن، آنتن و غیره از لوله‌های مختلف عبور داده می‌شود. اتصالات الکتریکی بايد از استحكام مکانیکی و هدايت الکتریکی خوب برخوردار باشد. همچنین سیم کشی کامل یک ساختمان دارای مراحل متعددی است که هر مرحله از کار طی زمان خاصی انجام می‌شود. بدین معنی که تمام مراحل را در یک زمان و پشت سرهم انجام نمی‌شود؛ زیرا باید شرایط برای ادامه کار شما آماده باشد. در ادامه به بررسی عوامل موثر بر قیمت سیم کشی ساختمان و دیگر پرسش‌ها در زمینه سیم کشی برق ساختمان می‌پردازیم.

سیم کشی ساختمان

قیمت سیم کشی ساختمان چگونه تعیین می‌شود؟

قیمت سیم کشی ساختمان در بازار تاسیسات، متناسب با متراژ کار و ساختمان، خدمات سیم کشی، مواد و متریال موردنیاز برای برق کشی و … توسط برق کار تعیین می‌شود. در بازار آنلاین “شهر سرویس” قیمت سیم کشی ساختمان را می‌توانید به رایگان از متخصصان دریافت نمایید. با ثبت جزییات درخواست خود به متخصصان کمک کنید تا بتوانند تخمین دقیقی از پروژه داشته باشند. در صورتی که نیاز باشد قیمت گذاری به صورت پروژه‌ای انجام شود، برقکار باید از پروژه بازدید کند.

سیم کشی ساختمان

خدمات سیم کشی ساختمان شامل چه مواردی می‌شود؟

  • کابل کشی کل ساختمان
  • سیم کشی برق کولر
  • سیم کشی لوستر و روشنایی
  • سیم کشی تلفن، آنتن، آیفون
  • سیم کشی و نصب کلید و پریز
  • سیم کشی جعبه تقسیم و فیوز برق

عوامل موثر بر هزینه سیم کشی ساختمان

در این قسمت به برخی از عوامل موثر در هزینه سیم کشی ساختمان یا همان قیمت برق کشی ساختمان پرداخته ایم. با ما همراه باشید تا حدود هزینه برق کشی ساختمان خود را بدانید. 

نقشه

قبل از هر کاری سیم کشی ساختمان به یک نقشه یا طرح کلی از ساختمان نیاز است که این نقشه می‌تواند از سوی مهندس برق ارائه شود. شروع به کار از روی نقشه می‌تواند به کار یک برقکار سرعت و ظرافت ببخشد و یک ساختمان را کاملا اصولی و بر اساس استانداردها برق کشی نمائید. ممکن است برقکار برای ارائه نقشه برق کشی هزینه‌ای جداگانه دریافت کند.

اندازه و خط تراز

پس از تعیین نقشه باید برای کلیدها و پریزها جهت آماده کردن برای کنده کاری خط تراز کشیده شود. طبق استاندارهای برق ساختمان فاصله‌ی کلیدها و پریزها از کف اندازه گیری و به وسیله شیلنگ تراز(البته امروزه از لیزر هم برای این کار استفاده می‌شود) دو سر هر دیوار را نشانه گذاری می‌شود. به این ترتیب اندازه‌ها دقیق و کلیدها و پریزها هر کدام در سطحی کاملا استاندارد روی دیوار قرار می‌گیرند. این کار نیازمند دقت و زمان گذاشتن است از این رو بر هزینه سیم کشی ساختمان تاثیر می‌گذارد.

کنده کاری

هنگامی که نقشه و طرح کلی شما آماده و خط تراز اجرا شد مکان‌هایی که باید لوله گذاری شود باید کنده شود. این کار به روش سنتی با استفاده از تیشه‌های برقکاری و چکش و قلم انجام می‌گرفت. ولی اکنون با پیشرفت صنعت دستگاه‌های پیشرفته ایی برای این کار تولید شده‌اند. شیار زن و بتن کن یا هیلتی نمونه‌های مختلفی نیز از این دستگاه در بازار موجود است.


قوطی گذاری

در این مرحله باید قوطی‌های برق که مخصوص نصب کلید و پریز در آینده هستند روی دیوار نصب شوند. طبق نقشه و یا ایده کلی خودتان مکان‌هایی را که برای نصب کلیدها و پریزها و جعبه فیوز روی دیوار در نظر گرفته ایم قوطی گذاری کرده و محکم می‌کنیم. این محکم کردن می‌تواند بوسیله گچ انجام شود. در انجام این کار باید دقت شود که قوطی‌ها با دیوار در یک سطح قرار داده شوند.

سیم کشی ساختمان

لوله گذاری

عبور سیم برق از لوله‌ها امکان پذیر نیست مگر اینکه از یک وسیله مخصوص به نام فنر سیم کشی استفاده شود و به این شکل عمل می‌شود. نمونه‌های فلزی و نوع مرغوب پلاستیکی فنرها در بازار موجود است. لوله‌های برق معبر سیم‌های برق تلفن و آنتن به مکان‌های مختلف ساختمان می‌باشند و پس از قوطی گذاری باید لوله‌های برق در جای خود محکم شوند. تعداد و روش لوله گذاری به نقشه اصلی بستگی دارد. انواع مختلفی از لوله‌های برق موجود می‌باشند که می‌توان به لوله‌های فلزی، گالوانیزه و همچنین فراگیرترین آن‌ها یعنی لوله‌های P.V.C اشاره کرد. لوله‌های برق طبق استانداردهای برق ساختمان برای ارتباط با نقاط مختلف از کف ساختمان عبور می‌کنند و همچنین از لوله‌های خرطومی نیز در برخی جاها جهت لوله کشی‌هایی با مسیر کوتاه استفاده می‌شود. هنگامی که بخواهیم لوله ای را به یک مسیر عمودی امتداد دهیم از زانوهای 90 یا 45 درجه استفاده می‌کنیم.

سیم کشی ساختمان

سیم بندی

پس از سیم کشی ساختمان باید سیم‌ها را تقسیم بندی کرد و به هر کلید و یا پریز برق رساند و سیم‌های روشنایی‌ها را در قوطی مربوطه قرار داد که به این مرحله سیم بندی می‌گویند. سیم بندی‌ها بسیار مهم می‌باشند. زیرا اگر در این مرحله اشتباهی صورت گیرد باعث اتصالی و اشکال در سیستم خواهد شد.


نصب سیم کشی ساختمان

مرحله نهایی سیم کشی برق ساختمان نصب آن است. در این مرحله کلیدها، پریزها، سرپیچ‌ها، آیفون و فیوزها نصب و برای برق دادن به واحد مسکونی آماده می‌شوند. در این مرحله باید سعی شود تمامی نصبیات با دقت و ظرافت نصب شوند زیرا این کار در مهارت و سلیقه کار نزد مشتری بسیار موثر خواهد بود. در این مرحله برای نصب حبابی‌ها، چراغ‌های دیواری، فن‌ها، آیفون باید از دریل استفاده شود.

چگونه بهترین برق کار را برای سیم کشی ساختمان انتخاب کنیم؟

شاید مهم‌ترین سوالی که هنگام برق کاری و سیم کشی ساختمان برایتان پیش می‌آید، این است که چگونه سیم کش ساختمان را انتخاب کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم؟ شما در بازار “شهر سرویس” می‌توانید با مشاهده پروفایل متخصصان شهر خودتان و خواندن نظرات دیگر مشتریان، فرد مناسب را انتخاب کنید. پس همین الان سفارش خود را ثبت کنید و قیمت سیم کشی ساختمان را به رایگان بگیرید.

تذکرات مهم هنگام سیم کشی ساختمان

  1. رنگ پیچ کلیدها نباید اشتباهی متصل شود.
  2. برای یک اتاق خواب یک روشنایی و یک شب خواب کافی است.
  3. اندازه‌ها را در هر مورد حتما رعایت کنید که موجب خرابی و ظاهر بد نشوند.
  4. تا حد امکان از شلوغ کردن دیوارها و قوطی گذاری‌های اضافی خود داری کنید.
  5. سعی کنید لامپ‌ها را در مرکز اتاق‌ها و در حال وپذیرایی در امتداد یکدیگر باشند.
  6. در هنگام لوله گذاری از لوله‌های شکسته استفاده نکنید و در صورت بلند بودن مسیر از بوش برای اتصال لوله‌ها به یکدیگر استفاده کنید و توسط لنت محکم به هم ارتباط دهید.

رنگ عایق سیم در سیم کشی ساختمان

در سیم کشی ساختمان برای جلوگیری از بروز اشتباه به هنگام سیم کشی و عیب یابی مطابق استاندارد رنگ عایق سیم‌ها به صورت زیر انتخاب می‌شود. فاز اول: رنگ قرمز فاز دوم: رنگ زرد

فاز سوم: رنگ سیاه نول: رنگ آبی کمرنگ رنگ فاز مربوطه با خط سفید و در برگشت: ترجیحا صورت عدم امکان رنگ خاکستری زمین: رنگ زرد با خط سبز.

با نصب اپلیکیشن درخواست آنلاین خدمات شهر سرویس

با ثبت درخواست برای بیش از 200 خدمت متنوع به صدها متخصص حرفه ای و کارآزموده و گزینش شده دسترسی خواهید داشت. در 3 گام متخصص مورد نظر خود را پیدا کنید و یک خدمت را آسان دریافت کنید.

از میان نظر مشتریان در خصوص متخصصین سیم کشی ساختمان
3/5
کار سریع و با هزینه مناسب انجام شد
مهدی سلیمانی منش
4.8/5
متخصص بسیار با مهارت و با اخلاق بودند
میثم کرمی
4.3/5
متخصص با تجربه و با اخلاق
آقای قطعی

مجله “شهر سرویس”

بیشتر بدانید و بهتر زندگی کنید

مجله شیراز سرویس